Content marketing to obecnie jedna z najchętniej obieranych strategii marketingowych. Jak wygląda jej skuteczność? Czy szybko zauważymy efekty takich działań?

Content marketing – na czym polegają działania marketingowe?

W przypadku content marketingu stawia się na tworzenie ciekawych i przydatnych dla odbiorcy treści tekstowych oraz audiowizualnych. Mogą to być na przykład materiały wideo, podcasty, grafiki informacyjne, ale i także różne teksty (recenzje, treści eksperckie, poradniki) dzięki którym potencjalny klient zyskuje dostęp do atrakcyjnych z różnych punktów widzenia materiałów. Następnie bardzo chętnie udostępnia je dalej (jeśli okażą się przydatne) przykładowo w mediach społecznościowych. W taki sposób przedsiębiorca decydujący się na działania bazujące na content marketingu dociera do coraz to szerszych kręgów potencjalnych klientów. Więcej informacji dotyczących content marketingu znajdziesz w serwisie marketingprogress.pl.

Czy content marketing to skuteczna strategia marketingowa?

Zdecydowanie tak! Gdyby content marketing nie był skuteczną strategią prowadzenia marketingu przedsiębiorstwa, to nie byłby tak niezwykle popularną metodą pozyskiwania nowych klientów. Według badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, content marketingiem posługuje się obecnie aż 93% aktywnych, amerykańskich marketerów. W XXI wieku potencjalny klient decydując się na zakup towaru lub usługi w pierwszej kolejności poszukuje informacji na jego temat w sieci. Dlaczego więc nie mamy podawać mu ich na tacy – oczywiście przygotowanych w rzetelny i fachowy sposób. Gdy klient nabierze przeświadczenia, że ma do czynienia z fachowcami w danej dziedzinie, to o wiele łatwiej będzie go skłonić do ulokowania pieniędzy w naszym produkcie, bądź też do skorzystania z naszej usługi.

Content marketing to przyszłość w społeczeństwie, w którym kluczową rolę odgrywa dostęp do informacji. Odpowiednio dobrana strategia w zakresie takiego sposobu promowania się w sieci przyniesie wymierne efekty już w krótkiej perspektywie czasu.

Dodaj komentarz