Firma A1 Croatia rozpoczęła współpracę z Liferay w grudniu 2009 roku w momencie, kiedy potrzeby biznesowe przekroczyły możliwości dotychczasowej platformy internetowej. Poprzednie rozwiązania okazały się być przestarzałe, konstrukcja zbyt monolityczna, a firma potrzebowała czegoś bardziej elastycznego i dopasowanego do swoich potrzeb.

Telekomunikacja na najwyższym poziomie

A1 Croatia jest częścią A1 Telekom Austria Group – wiodącego dostawcy usług cyfrowych i rozwiązań komunikacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa A1 Telekom Austria działa w siedmiu krajach
i świadczy usługi dla około 24 milionów klientów. Firma A1 Croatia zatrudnia około 2000 osób i codziennie dba o potrzeby 2 milionów konsumentów.

A1 (dawniej Vipnet) od zawsze stara się dotrzymywać kroku nowoczesnym technologiom. Głównym celem firmy jest ciągłe tworzenie nowych modułów, automatyzacja procesów oraz dbanie o jak najlepsze doświadczenie użytkowników. Responsive web design, zintegrowany system wsparcia konsumenta na stronie internetowej, funkcja personalizacji oraz w pełni zautomatyzowany portal wprowadzający nowych pracowników, to tylko niektóre z rozwiązań wdrożonych przez współpracę A1 z Liferay.

A1 używa Liferay DXP jako podstawowej platformy do świadczenia usług online dla klientów, a także platformy do generowania potencjalnych klientów, portalu samoobsługowego i centrum informacji. Wdrożenie Liferay DXP umożliwiło skrócenie czasu wprowadzania na rynek nowych usług, zapewniło elastyczność w tworzeniu treści i układów stron docelowych do komunikacji oraz „bezbolesne” opracowywanie nowych funkcjonalności.

Spełnianie cyfrowych potrzeb

W 2009 roku firma A1 zdecydowała, że platforma, z której wówczas korzystała nie spełnia większości potrzeb biznesowych. Dlatego, w poszukiwaniu bardziej elastycznego rozwiązania, rozpoczęła współpracę z Liferay tworząc nowoczesne platformy wspierające różne funkcje firmy:

  • A1.hr (główny portal internetowy firmy A1 Chorwacja)
  • Tomato.com.hr (portal internetowy marki Tomato)
  • moj.a1.hr (portal samoobsługowy A1)
  • moj.tomato.com.hr (portal samoobsługowy marki Tomato)
  • planetsport.a1.hr (portal kanałów telewizyjnych Planetsport)
  • onboarding.a1.hr (portal onboardingowy dla pracowników)
  • portal samoobsługowy w biznesie
  • platformę intranetową

Rozwiązania Liferay zaspokoiły najważniejsze potrzeby biznesowe firmy A1 Croatia. Budowanie marki
i dostarczanie podstawowych informacji o firmie i jej usługach, sprzedaż online, system wdrażania nowych pracowników, informowanie obecnych pracowników o wszystkich istotnych sprawach w firmie
za pośrednictwem portalu intranetowego. Dzięki temu firma rozwinęła się, stając się wiodącym dostawcą usług cyfrowo-komunikacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej.

DXP 7.1

Digital Experience Platform (DXP) to nowa kategoria oprogramowania dla przedsiębiorstw, która wychodzi naprzeciw potrzebom firm przechodzących cyfrową transformację, a ostatecznym celem jest zapewnienie lepszej jakości obsługi klienta. Rozwiązania DXP mogą stanowić pojedynczy produkt, ale często stanowią zestaw produktów, które współpracują ze sobą. DXP zapewnia strukturę dla firm do cyfryzacji operacji biznesowych i gromadzenia praktycznych informacji o klientach, zapewniając im najlepsze doświadczenie. Stabilny i niezawodny portal, szybkie wyszukiwanie, łatwe i niezawodne formularze dla potencjalnych klientów, opcje czatu i czatów wideo do szybkiej interakcji z klientami, wszystkie informacje dotyczące pomocy dostępne na stronach internetowych sprawiają, że współpraca A1 Croatia z Liferay’em przynosi najlepsze rezultaty.

Dodaj komentarz