Popularny polski serial animowany dla dzieci w wieku 2-5 lat, „Agi Bagi”, od 15 maja będzie dostępny na platformie Netflix. Seria została wprowadzona na platformę w wymiarze 52 odcinków. Oryginalna produkcja Badi Badi zawiera w sobie aspekty edukacyjne – ekologiczne i relacji międzyludzkich – przekazane w atrakcyjny i przystępny sposób dla najmłodszych.
„Agi Bagi” opowiada o przygodach mieszkańców planety, która ma dwie strony: Agi i Bagi. Pokazuje wzajemne relacje między jej mieszkańcami – Agingami i Bagingami. Każdy odcinek serii dotyczy kwestii związanej ze środowiskiem i ekologią, pokazuje, jak wspólnie można starać się żyć w zgodzie z naturą. W prosty, ale kompleksowy sposób przedstawia wagę relacji międzyludzkich oraz relacji społecznych małych i większych grup. To właśnie edukacyjny charakter produkcji był najważniejszym aspektem podczas kreowania serii. W każdym z trzech sezonów bajki zostały zawarte edukacyjne elementy, które w łatwy, przystępny i atrakcyjny sposób objaśniają główny temat odcinka.
Osią serialu są opowieści o przygodach dwóch głównych bohaterów: Bodzia i Zibiego, którzy żyją po stronie Agi. Ich codzienność stanowi tło relacji między dwoma cywilizowanymi stworzeniami – Agingami i Bagingami. Agingi wyglądają jak skrzyżowanie ślimaka i królika, a ich głównym zajęciem jest sadzenie nasion i dbanie o ich wzrost. Bagingi natomiast żyją po drugiej stronie planety. Wolą wilgotne środowisko przypominające bagna. Żyją wśród korzeni roślin Agingów. Agingi i Bagingi tworzą ekosystem i razem dbają o środowisko. Ich relacje świetnie obrazuje pielęgnowanie górnych i dolnych części roślin, pokazując jak ważna jest równowaga w przyrodzie.
Niemal w każdym odcinku Bodzio i Zibi starają się przywrócić porządek i harmonię na planecie Agi Bagi. Pomagają im takie postaci jak Wódz, Siłacz, Felek i Myfka oraz Pan Księżyc, a czasem przeszkadza im Gadzina, największy żarłok na całej planecie.
Bajka o przygodach mieszkańców płaskiej planetki
Jest rozpoznawalnym polskim produktem na międzynarodowym rynku animacji dla dzieci. Serial gościł już na ekranach w ponad 60 krajach i został przetłumaczony na 11 języków. Serial był prezentowany na wielu targach i wydarzeniach branżowych, zakwalifikował się na festiwale na całym świecie, a w Polsce został dwukrotnie nagrodzony przez jury dziecięce podczas Festiwalu Polskiej Animacji O!PLA.
Od 15 maja abonenci Netflix mogą oglądać trzy sezony serialu, które zawierają aż 52 odcinki. Seria dostępna jest w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.
Pomysł na serial powstał dzięki konkursowi, a za finalną jego formą stoi Tomek Niedźwiedź. Za reżyserię odpowiadają Tomek Niedźwiedź (sezony 1-4) oraz Waldek Mordarski (sezony 2 i 3). Serial został wyprodukowany według scenariuszy Tomka Niedźwiedzia, Marzeny Nehrebeckiej i Bartosza Słomki. Producentem serialu jest Badi Badi w koprodukcji z Zavand Animacja i Muzycznym Studiem Produkcyjnym Spot. Przy powstaniu pierwszego sezonu studio wspierała firma Animoon. Pierwszy i drugi sezon serialu powstał w koprodukcji z Filmoteką Narodową (dawniej NINA), natomiast w poczet koproducentów przy sezonie drugim i trzecim dołączyła również Telewizja Polska. Wszystkie sezony serii powstały dzięki dofinansowaniu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Oryginalną ścieżkę dźwiękową oraz piosenki do całej serii stworzył Łukasz Targosz i Studio Spot. Warto wspomnieć, że jedna z piosenek serialu – „Zebromarchewka” przekroczyła trzy miliony wyświetleń na YouTube.