Bariery wejścia na rynek e-commerce są stosunkowo niskie. Ryzyko niepowodzenia internetowego biznesu? Znacznie wyższe. Można posiadać świetną ofertę, znać preferencje klientów i mieć doświadczenie w branży. Ale bez spełnienia wymogów technicznych, nikt może nie dowiedzieć się nawet o najlepszym e-sklepie.

We współczesnym handlu internetowym karty rozdaje wyszukiwarka Google. To ona prowadzi klientów wprost do katalogu produktowego, gdy chcą zrobić zakupy online. Jednym ze standardów spełnienia wymagań robotów jest przeprowadzanie procesu pozycjonowania sklepu. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z e-commerce, dowiedz się, na czym to polega i dlaczego warto powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji digital marketingu.

Istota skutecznego pozycjonowania e-sklepu

A zatem od początku. Wiesz zapewne, że wybierając się na zakupy online wystarczy otworzyć wyszukiwarkę, wybrać jeden z wyświetlonych na liście e-sklepów, przejrzeć jego ofertę i dokonać transakcji. To perspektywa klienta. Sprzedawcy muszą jednak bardzo się natrudzić, aby nie tylko stworzyć dobrą ofertę, ale także umożliwić potencjalnym nabywcom do niej dotrzeć. Roboty Google są wciąż udoskonalane i coraz więcej wysiłku kosztuje przekonanie ich o wartości treści strony. 

Proces skutecznego pozycjonowania obejmuje zarówno konfigurację strony pod względem technicznym, jak i wypełnienie jej zawartością, którą algorytm uzna za interesującą dla gości. Pierwsza grupa zadań obejmuje m.in.:

  • modyfikację struktury e-sklepu,

  • odpowiednie dostosowanie treści opisowych,

  • zadbanie o prędkość ładowania strony,

  • wprowadzenie odpowiednich danych strukturalnych.

Drugi obszar aktywności w zakresie pozycjonowanie sklepu internetowego skupia się wokół doboru fraz kluczowych i włączenia ich do zawartości strony. To właśnie słowa kluczowe stanowią bezpośrednie zapytania użytkowników, którzy szukają produktów w Internecie. Im częściej dana fraza pojawia się w kontekście branży konkretnego e-sklepu, tym bardziej powinno się optymalizować treści w kierunku tej frazy.

Przedstawione informacje są oczywiście dużym uproszczeniem, ponieważ kryteriów skutecznego pozycjonowania jest znacznie więcej, a sam mechanizm — bardziej skomplikowany. Warto jednak podkreślić, że jest to proces ciągły. Trudno zatem mówić o pojedynczym pozycjonowaniu, które raz wykonane, będzie mogło zapewnić nieprzerwany sukces przez kilka kolejnych lat. Dlatego tak istotna jest decyzja o zawierzeniu tego rodzaju zadań specjalistom (szczegóły: https://marafiki.pl/pozycjonowanie-optymalizacja-seo/)

Jak wybrać specjalistów od pozycjonowania?

Agencje zajmujące się digital marketingiem nie tylko muszą być w stanie wdrożyć spójną strategię i realizować ją krok po kroku. Ważną umiejętnością jest także odpowiednie skonfigurowanie narzędzi analitycznych oraz stałe monitorowanie popularności wybranych fraz kluczowych. Jak przekonać się o tym, że firma jest specjalistą w swojej dziedzinie i potrafi to zrobić?

Warto zamówić bezpłatny audyt SEO, który niektóre agencje decydują się oferować potencjalnym klientom. Tak robi np. poznańska firm Marafiki. Dzięki gruntownej analizie m.in. źródeł konwersji, stopnia wykorzystania narzędzi Google oraz analizie analogicznej działalności konkurencji możesz sprawdzić, czy to właśnie z tą agencją Twój biznes będzie mógł zajmować najwyższe lokaty rankingu wyszukiwarki.


Dodaj komentarz